Nils Ahlgren

Nils Ahlgren

Strategi ∙ Logotyper ∙ Förpackningar

Ett nytt varumärke: T-Bite PRO

En ny visuell identitet

Nils Ahlgren AB grundades 1934 och idag är företaget grossist i bygghandeln och specialist på områdesskydd. Vi på Bild & Kultur har en lång relation till företaget som är experter på infästningsprodukter såsom skruv, spik, bult, plugg & byggbeslag. Nils Ahlgrens säljkår rör sig över hela landet och det gör också webbutiken, där även privatpersoner handlar. Nytt på hemsidan är AI-chattroboten Dr Skruv, som häpnadsväckande kunnigt ger råd kring ditt bygge.

När Nils Ahlgren skulle lansera en ny produktlinje av träskruv för proffsmarknaden föddes idén att skapa ett helt nytt varumärke. Nu inleddes ett gediget arbete där vi på Bild & Kultur tillsammans med Nils Ahlgren analyserade marknad och målgrupper. I ett roligt och dynamisk utvecklingsarbete växte varumärket T-Bite PRO fram. Riktigt vassa skruvar med bra bett.

Skruvlåda T-Bite PRO

Det nya varumärket följdes sedan av att vi skapade en visuell identitet för T-Bite Pro och en logotyp med bett. Sedan följde ett långsiktigt arbete med att ta fram trycksaker och marknadsföringsmaterial för varumärket och, sist men inte minst, en lång rad etiketter och förpackningar i alla möjliga format och storlekar. Ett arbete vi ser tillbaka på med stolthet.

Share by: