Karintorps tomater

Karintorps tomater

Strategi & idé ∙ Logotyp ∙ Förpackningsdesign ∙ Foto

Strategi & idé

Utanför Åsbro driver familjen Groenewegen Karintorps Tomater. Företaget odlar ungefär 100 ton smakrika, närodlade och obesprutade tomater varje år och Bild & Kultur har varit en samarbetspartner från första början. Tillsammans har vi utvecklat en grafisk profil för företaget och många av produkterna.

En del saker i yrkeslivet ser man inte komma. Till exempel att vi skulle få vara med om att namnge tomatsorter och agera smakpanel åt Karintorps Tomater. Men så blev det. Vi älskar att få bolla idéer och vägval på det sätt som vi gör med familjen Groenewegen. Och idag finns deras produkter i en stor mängd butiker och restauranger i Mellansverige.

Fyra kartonger med tomater

Logotyp och förpackningsdesign

Vi har skapat Karinstorps välkända logotyp och står bakom den unika förpackningsdesignen. En oblekt kraftkartong är stansad i ett mönster som föreställer en stiliserad tomat och som sedan pryds med Karintorps gröna etiketter. Förpackningarna finns i olika storlekar och former.


Vi hjälper även till att ta fram butiksmaterial i form av skyltar, affischer och ytterkartonger. Vi förser också Karintorps med fräscht bildmaterial från vår fotostudio.

Share by: